Nyheter

Trine lyfter sina investerare i ny kampanj

Trine är investeringsplattformen som gör det enkelt för vem som helst att investera i lån till solenergientreprenörer på tillväxtmarknader – som sedan betalar tillbaka på lånen med ränta. I en ny kampanj gjord av Welcom lyfter Göteborgsföretaget fram sina helt vanliga, men ovanligt engagerade investerare:

–  Vi låter investerarna bli våra talespersoner, säger Susanne Lindkvist, marknadschef Trine.

Trine gör det enkelt och inte minst möjligt att investera i förnybar energi på platser där det gör som mest nytta, och i en tid när övergången till förnybar energi viktigare än någonsin tidigare. Sedan starten 2015 har Trine framgångsrikt fokuserat på tillväxtländer med stor potential för solenergi i Östafrika och Asien, och bara i år har erbjudandet utökats med två marknader: Chile och Indien. Trines investerare får avkastning på sin investering, som alltid gör stor social- och miljömässig skillnad.

I veckans lanseras Göteborgsföretagets nya kampanj – som riktar sökarljuset på sina egna kunder – investerarna. Budskapet är: Helt vanliga, men ovanligt engagerade investerare

– Kampanjen lyfter fram de drivkrafter och den kunskap som finns hos våra investerare, vi låter dem helt enkelt bli Trines talespersoner. De är privatpersoner eller företag som vill investera direkt i solenergi i tillväxtländer, och de delar med sig av sina erfarenheter som just helt vanliga, men ovanligt engagerade investerare, säger Susanne Lindkvist, marknadschef på Trine om kampanjen som startar 10 juli.

Kampanjen, som gjorts av kommunikationsbyrån Welcom, pågår vecka 28-30.

På bilden: Arash, en av investerarna som medverkar i kampanjen